Evaluarea aptitudinilor de scolaritate a copilului (III)

Evaluarea aptitudinilor de scolaritate a copilului (III)-Se bucura de o stare de sanatate perfecta, de integritate senzoriala si dezvoltare fizica armonioasa, corespunzatoare (sub aspectul greutatii, inaltimii si a perimetrului toracic in expiratie);

  • detine capacitatea de analiza (descompunere in elemente componente) a obiectelor familiare, de sinteza (reunire a elementelor), de comparare, abstractizare, clasificare, generalizare;
  • are spirit de observatie;
  • poate sa-si concentreze atentia, sa si-o mentina si sa si-o distribuie;
  • vorbeste expresiv, corect lexical si chiar gramatical;
  • isi poate exprima adecvat dorintele, gandurile, trairile emotionale;
  • stie si poate sa actioneze corect, pe baza cerintelor adultului;
  • raspunde la intrebari, le formuleaza corect, rezuma si completeaza raspunsurile colegilor;
  • are un anumit grad de maturitate sociala (isi insuseste si respecta deprinderile de conduita civilizata in colectiv; stabileste relatii interpersonale preferentiale, se adapteaza facil la prezenta persoanelor straine, isi manifesta spiritul de intrajutorare a colegilor, proiecteaza si participa la lucrarile colective);
  • isi poate transpune in plan secundar dorintele personale, isi poate impune vointa, poate accepta dorintele justificate ale altora.

Lasa un comentariu