„Grădiniţa armoniei” este un nou proiect de educaţie timpurie al Asociaţiei Familie Sănătoasă ce îşi propune să dezvolte abilităţi socio-emoţionale la copiii de vârstă preşcolară.
Proiectul „Grădiniţa armoniei”, derulat de Asociaţia Familie Sănătoasă în perioada decembrie 2015-iulie 2016 este un proiect realizat cu sprijinul companiei ING Bank şi se va desfăşura la sediul Grădiniţei cu program prelungit „Albatros” din oraşul Năvodari, judeţul Constanţa.
Această iniţiativă a luat naştere din dorinţa noastră de a le oferi copiilor şansa de a deveni adulţi echilibraţi. Dezvoltarea inteligenţei socio-emoţionale reprezită una dintre componentele de bază ale adaptării copilului şi adultului. Perioada preşcolară este perioada propice pentru punerea bazei abilităţilor socio-emoţionale.
În fiecare săptămână copiii vor participa la jocuri şi activităţi prin care vor învăţa despre emoţii şi despre strategii de reglare emoţională, dar şi despre cum să formeze relaţii sociale funcţionale cu ceilalţi copii şi cu adulţii din viaţa lor.
Proiectul „Grădiniţa armoniei” are în centrul său copiii preşcolari. Însă aceştia sunt susţinuţi în dezvoltarea lor de părinţii lor şi de cadrele didactice din Grădiniţei cu program prelungit „Albatros” din oraşul Năvodari. Astfel, pe lângă activităţile dedicate special copiilor, vor avea loc şi ateliere pentru părinţi în care aceştia vor învăţa despre ce simt copiii lor şi despre metodele prin care să îi ajute pe copii să își exprime emoţiile, vor învăţa despre disciplinarea pozitivă a copilului şi gestionarea comportamentelor dificile, despre comunicare asertivă cu copilul şi despre felul în care corpul copilului poate exprima trăirile emoţionale ale acestuia prin diferite boli (psiho-somatizare).
Cadrele didactice din Grădiniţa cu program prelungit „Albatros” din oraşul Năvodari vor beneficia şi ele de ateliere de discuţii cu psihologul astfel încât să cunoască strategiile prin care pot contribui la formarea abilităţilor socio-emoţionale ale copiilor preşcolari.
Prin sprijinul acordat de compania ING Bank avem posibilitatea de a realiza un studiu privind impactul unui astfel de program de intervenţie pentru dezvoltare socio-emoţională conduce la formarea şi modelarea abilităţilor socio-emoţionale de bază la preşcolari. Rezultatele acestui studiu vor fi prezentate pentru a arăta nevoia unor astfel de programe în toate unităţile de învăţământ preşcolar.
Vă vom informa în perioada următoarele despre calendarul activităţilor şi despre rezultatele obţinute în urma derulării proiectului nostru!