Evaluarea aptitudinilor de scolaritate a copilului (II)

Evaluarea aptitudinilor de scolaritate a copilului (II)

Cunoaste partile componente ale corpului omenesc, obiectele de vestimentatie, mijloacele de transport si de locomotie, animalele si foloasele lor pentru om, principalele alimente, fructe, zarzavaturi, legume si produsele acestora (grau-faina-paine; floarea soarelui-ulei, gaina-oua), vesela, tacamurile (materialele din care sunt confectionate, unele insusiri ale acestora);

  • poate diferentia culorile;
  • poate diferentia prin comparatie dimensiunile relative (mic-mare), greutatea (usor-greu), temperatura (cald-rece), pozitia in spatiu (sus-jos, aproape-departe, pe sub, aici, acolo, peste, in, la), consistenta relativa (moale-dur);
  • poate sa se orienteze spatial, sa numeasca lucrurile care in raport cu el se afla in: stanga, dreapta, sus, jos, fata, spate;
  • poate ordona obiectele in sir crescator si descrescator, sa numere pana la 10, este familiarizat cu simbolul cifrelor 1-9 (fara a le scrie);
  • stapaneste miscarile fundamentale: mers, alergat, catarat, tarat, aruncat, tine corect creionul si are deprinderile necesare pentru desen, modelaj si cantat;
  • poate manui, imbina, indoi, rupe, taia, imbobina, insira. (va urma)

Lasa un comentariu